Liveblog

Samen werken aan de infrastructuur van de toekomst

Volg 2 jaar de werkzaamheden aan de Nieuwe Sluis Terneuzen en de draaibruggen bij Sluiskil en Sas van Gent.

Liveblog

We werken komende jaren hard aan projecten als de bouw van de Nieuwe Sluis, de renovatie van de draaibruggen in het Kanaal van Gent naar Terneuzen en de Volkeraksluizen om de vaarverbinding tussen Rotterdam en Parijs te optimaliseren. Graag houden wij je op de hoogte van nieuws, mijlpalen en weetjes van diverse collega’s die hieraan mee werken. Lees mee in ons liveblog!

  • 15 februari 2022

    Toekomstbestendig maken van de grootste binnenvaartsluizen van Europa

    John Romeijn Asset manager Volkeraksluizen

    Als assetmanager van de Volkeraksluizen ben ik als het ware de spin in het web rondom het complete onderhoudsprogramma van de sluizen. Dit betekent dat ik samen met mijn collega’s in kaart breng welk onderhoud er nodig is, om dit daarna met heel veel andere mensen te realiseren.

    En dat is een kwestie van ontzettend goed samenwerken met verschillende partijen. Daarom ben ik een groot deel van mijn tijd aanwezig op het sluizencomplex om contact te houden met de aannemers en de bedienaars van de projecten. Zij merken een eventuele storing als eerste op.

    Het mooiste aan mijn vak vind ik de samenkomst van deze verschillende partijen om het gigantische Volkeraksluizencomplex draaiend te houden. En dat blijven we nog wel even doen. De komende tijd werken we aan een meerjarig onderhoudsplan om het volledige sluizencomplex toekomstklaar te maken. Wil je meer weten over mijn werk, kijk ook hier.

    (Beeldtitel: Door de ogen van John Romeijn, assetmanager Volkeraksluizen. Beeldtekst: Wie ben je en wat is je functie? Ik ben John Romeijn en sinds 2015 assetmanager voor de Volkeraksluizen.) LEVENDIGE MUZIEK (Wat is je rol binnen dit project? Samen met collega's ben ik verantwoordelijk voor de onderhoudsprogrammering. Wij brengen in kaart welk onderhoud er nodig is. Wat vind jij het spannendste moment in dit project? Dit grote object vraagt veel onderhoud. Het is altijd spannend of er geen onverwachte gebreken zijn en of we de planning halen.) (Met welke partijen werk je samen? Met de collega's die het onderhoud laten uitvoeren en de aannemers en bedienaars van het complex. Wat maakt het project 'werk dat je moet zien'? Eigenlijk heb ik het liefst dat dit complex niet in de schijnwerpers staat. Je komt pas in de aandacht als er iets fout gaat. Wij doen er alles aan om dat juist te voorkomen. Door de ogen van John Romeijn, assetmanager Volkeraksluizen.) DE LEVENDIGE MUZIEK EBT WEG
  • 12 januari 2022

    Het beheer en onderhoud van de imposante Volkeraksluizen regisseren

    Willemien van der Marel Regisseur asset management Volkeraksluizen

    Als regisseur asset management van de Volkeraksluizen ben ik als het ware de verbinder tussen de beheerders van de sluizen en het organisatieonderdeel van Rijkswaterstaat dat het onderhoud laat uitvoeren.

    Het mooie van het project rond de Volkeraksluizen is de ongekend grote omvang. De Volkeraksluizen vormen het drukste en grootste sluizencomplex voor de binnenvaart in Europa. De drie schutsluizen, de vier spuisluizen en de jachtensluis vormen met elkaar een imposant geheel. Ik vind het een enorm mooie uitdaging hier de samenwerking tussen de beheerder en de projectorganisatie in goede banen te leiden. Meer lezen over de afwegingen die daarbij komen kijken? Je leest het in een interview met Willemien.

    (Beeldtitel: Door de ogen van Willemien van der Marel, regisseur assetmanagement Volkeraksluizen. Beeldtekst: Wie ben je en wat is je functie? Ik ben Willemien van der Marel, regisseur assetmanagement: de verbinder tussen assetmanagers in de regio en de landelijke projectorganisatie van Rijkswaterstaat die het onderhoud laat uitvoeren.) LEVENDIGE MUZIEK (Wat is je rol binnen dit project? Ik zorg dat de assetmanagers tijdig en duidelijk specificeren welke werkzaamheden nodig zijn zodat dit op de juiste manier wordt uitgevoerd. Wat vind jij het spannendste moment in dit project? Spannend is dat er meer onderhoudswerk ligt dan dat er budget is. Gelukkig vallen de gevolgen voor de Volkeraksluizen mee.) (Met welke partijen werk je samen? Dat zijn uiteraard de assetmanagers in de regio enerzijds en de landelijke uitvoeringsorganisatie anderzijds. Wat maakt het project 'werk dat je moet zien'? De omvang! De Volkeraksluizen vormen het drukste en grootste sluizencomplex voor de binnenvaart in Europa. Door de ogen van Willemien van der Marel, regisseur assetmanagement Volkeraksluizen.) DE LEVENDIGE MUZIEK EBT WEG
Liveblog 3 juli 2020

Meer berichten lezen?

Klik op de onderstaande button voor eerdere nieuwsberichten.